Daisypath Anniversary tickers

Saturday, February 18, 2012

Ijesztő magok

A kép még tegnap esti, mert nem volt kedvem ma fényképezni, kicsit meg voltam ijedve. Ma reggel már másodjára találtam emésztetlen magokat a fészekben lévő kakikban. Hat napja fordult elő ugyanez, de aztán újra minden normális volt.
A székletben található emésztetlen magok az ún PDD (Proventricular Dilation Disease)-re utalnak felnőtt madarak esetében, ami egy kegyetlen betegség. Mai napig nem tisztázott teljesen hogy micsoda, és honnan ered, de megtámadja az ideg, - és emésztőrendszert, igazi gyógyszere nincs, noha sok madár képes vele együtt élni, és néha antibiotikumos kezelés segít. Oké ez eddig rendben van, de mi a helyzet a kicsikkel? Az ő esetükben is ilyen betegségről lehet szó? Mindent próbáltam felkutatni a neten, de nem találtam semmit, csak felnőtt madarakról esett szó és a PDD-ről. Azt gondoltam, logikus, hogy a kicsik esetleg nem rendelkeznek még tökéletes emésztéssel, és ha a szülők gyorsan vagy gyakran etetik őket, akkor nem emésztenek meg mindent, ám biztos nem lehettem semmiben. Felhívtam az állatorvost, naná, hogy nem volt bent, de pár óra múlva visszahívott. Szerencsére ugyanaz volt a véleménye, mint nekem...és amennyiben a kicsik gyarapodnak, nem letargikusak és a magos kaki nem fordul elő egyre gyakrabban, akkor nincs nagy baj. A kaki már délutánra rendben volt megint, de ettől én még hajszálra voltam az idegbajtól :) Minden jó, ha a vége jó...remélem...
Skye falra mászása bónusz kép :)


6 comments:

  1. Jaj, szegény Zsófi... Nem irigyellek!
    Ez a legszörnyűbb, mikor az ember valami bajt lát, de nem tudja, hogy mi az.

    Csupikával is előfordult már ilyen, amikor olyan nagyon beteg volt, körülbelül egy évvel ezelőtt. Én nem is vettem észre a sasszememmel, csak a doki fedezte föl, hogy emésztetlen magok vannak a székletében. Majd utánanézek pontosan, mert már nemigen emlékszem. Mindenesetre szépen kikúrálta Pazár doktor, antibiotikummal meg mit tudom én, mivel. Elég sokféle gyógyszert kapott akkor, injekciókban, több alkalommal. Nem volt világos, hogy mi a baja, az se volt biztos, hogy meg lehet gyógyítani - de helyrejött, hála Istennek. Mindenesetre nála komoly tünetek voltak, ez tűnt akkor (számomra) a legkisebb bajnak.

    Lehet, hogy véletlenül nem a megfelelő sorrendben etették a kicsiket a szülők, azért kakilhatott esetleg valamelyik emésztetlen magokat. Mivel mindketten etetnek, ez nagyon is elképzelhető. Ugyanis pont azért kezdik mindig a leghangosabban síró legidősebbel, hogy neki jusson a legkevésbé emésztett táplálék, és a legkisebb marad utoljára, hogy ő kapja a legjobban megemésztettet. Talán felcserélődött a sorrend, és Mangó vagy Mogyoró előre tolakodott.

    Remélem, nem lesz semmi baj.
    Skye talán pont az aggodalmaskodásodtól mászik a falra.
    Pedig örülhet, hogy nem az én madaram! :-)))))

    ReplyDelete
  2. Igen ezt mondták nekem is mások, hogy nem jó sorrendben etették őket.
    Bizony, felnőtt madaraknál nagyon rossz jel az emésztetlen mag, még jó, hogy a doki észrevette Csupikánál és jól meggyógyult :)
    Skye minden nap a falra mászik, ez a legújabb hobbija, néha feljut egészen a plafonig :D

    A Blogspot megint hülye, spam-nek nézte a kommentedet...viszont sikerült kikapcsolnom a hülye betűellenőrzést!!!

    ReplyDelete
  3. Hát ezek nem jó hírek, de biztos nem lesz semmi baj. Remélem csak túlaggodalmaskodunk. A képek viszont magukért beszélnek, gyönyörűek a fiókák. Tisztára madárformájuk van már! :DDD

    ReplyDelete
  4. Nekem nem mondta a BLOGSPOT, hogy spam lennék, megjelent szépen a kommentem rögtön.
    Lehet, hogy később gondolta meg magát... :-))
    Talán most nem egyezik az IP-címem, hogy másik gép van nálam? Nem hinném: ez biztos az internet kábelétől függ, nem a géptől.

    Az nagy hurrá lesz, ha nincs betű-ellenőrzés!
    Idáig még csak elment (bár változtak a betűtípusok, és némelyiket eddig is nehezen olvastam), de ez az új variáció valami agyrém!
    Ezeket te is látod? Vagy neked elhiszi, hogy te vagy te?

    A gyerkőcök tényleg gyönyörűek. :-))
    Közben az jutott eszembe, hogy a tenyésztő nem biztos, hogy esztétikai szempontok szerint választ majd: lehet, hogy konkrétan fiú vagy lány kell neki. Így Kiwicske esetleg megmenekülhet... De szerintem akkor is Mangót tartsd meg! Biztos nem lesz olyan gyönyörű - na de a lelke...! Tényleg kár lett volna halálra ítélni a kis vacakot. :-))

    Csupika betegségéről tavaly április közepén olvashatsz. De nála tényleg nem az emésztés volt a fő baj, hanem az, hogy alig kapott levegőt. Szerintem tüdőgyulladása lehetett (vagy valami hasonló), bár a doki ebben nem erősített meg. (Viszont ki se zárta.) Ő mindenáron daganatot keresett Csupikában, én viszont azon az állásponton voltam, hogy a daganat nem két nap alatt fejlődik ki, és nem okoz akut betegségre utaló tüneteket. Így harcoltam ki neki az antibiotikumot - még ha nem is tudtuk pontosan, hogy mire kapja. De végül is jót tett... A kakija pedig azóta is mintaszerű - mint ahogy korábban is az volt. (Igaz, hogy nagyon rosszul látok, viszont Csupicsek a célbapottyantás világbajnoka, és átlag naponta kétszer lekakilja a kezemet. Nyilván csakis azért, hogy legyen módom megszemlélni közelről. :-)))))

    ReplyDelete
  5. Kíváncsi vagyok, hogy mi alapján választ majd...de az még messze van :)
    Majd elolvasom Csupi betegségét, mert nem is emlékeztem rá :(

    ReplyDelete
  6. Én elolvastam ma reggel a "Pazar program"-ot, de kis híján rosszul lettem tőle, úgyhogy az előtte lévőt a filmecskével meg a valamivel későbbit a repetával már meg se néztem. Hogy tudtam én mindezt iskola mellett végigcsinálni... szinte hihetetlen! Biztos nem véletlenül lettem olyan bolond, amilyen vagyok... :-((

    Mindenesetre érdekes, hogy az ember milyen ügyesen védi magát, öntudatlanul: még egy éve sincs a Nagy Átverésnek, és én EGYÁLTALÁN nem emlékeztem rá, hogy a Kisgrafnak másik rossz pontja is van, nem csak Csipike fölöslegesen elvégzett műtétje. Pedig igaz - de még mennyire! UTÓLAG kis híján belebetegedtem, ahogy átéltem újra azt az áprilisi délutánt.

    Tényleg csoda, hogy nem kaptam ott helyben infarktust...
    Gondold el: munka után Csillaghegyről hazaloholni (több mint egy óra), fölkapni az alig élő madarat, és máris rohanni vele vissza, ellenkező irányba, egy másik, közel egyórás útra... Közben a metróig lerohanni a kilométerecskét oda-vissza... Aztán felfogni a haldokló madárral, hogy potyára mentünk...
    Hogyan élhettem túl egyáltalán???
    Csakis Csupika végett, nyilván...
    Huh, de szörnyű volt!!! Álmomban se jöjjön elő!

    ReplyDelete

Photobucket

Photobucket