Daisypath Anniversary tickers

Thursday, February 16, 2012

Csütörtöki vegyes

Nos van egy újabb adag kép juhúúú, mind olyan szépen fejlődnek, változnak naponta. Még négyszer-ötször van etetés, jól megfigyeltem. Az első reggel 10-kor, aztán délután 1-kor, majd 3 és 6 között több kisebb, és még egy este 9 felé.
Egy fórumon részletesen leírta valaki a genetikai szabályokat, és valóban úgy van, ahogy mások is mondták, Kiwi és Noodle biztosan lányok. A fahéj a lutino és a gyöngy is rendelkezik azzal a genetikai szabállyal, hogy ha az anyán nem látható a fenti változatok egyike sem (magyarán sima szürke) akkor a fahéj/lutino/gyöngy utódok lányok. Nagyon érdekes maga a leírás, nem is tudtam, hogy a madaraknál az xx kromoszóma a fiú és az xy a lány!
Érdekes a viselkedésük is, ha kinyitom a fészket akkor fújnak rám, de mondjuk a saját anyjukra is fújtak ahogy letettem őket fényképezni, Skye meg ott téblábolt. Ha viszont felveszem őket a kezembe, akkor szinte azonnal megnyugodnak, különösen Mango...ő néz egyenesen rám, figyel, fülel, és csukott szemmel vigyorog (igenis vigyorog!) ha a fejét simogatom...kész vagyok....
Emberapuval gondolkodunk, hogy egyet megtartunk közülük, és szerzünk hozzá egy párt..no de melyiket??? A tenyésztő, akinek ígértünk egy madárkát Sam-ért cserébe, tuti, hogy Kiwit fogja választani, mert ő a legkülönlegesebb. Én gondoltam a kis fahéjas nudlira (haha), hogy őt tartom meg, de nem tudom...majd meglátjuk, nehéz lesz az tuti :)






9 comments:

  1. Jujj, de gyorsan fejlődnek, tényleg! :))) Csodaszépek. :) A "megtartunk egyet" dologgal vigyázz, mert minden alom ilyen cukimuki és édibédi lesz és akkor mit csináltok? :)

    ReplyDelete
  2. Á tudom ám :)))) Arra gondoltunk csak hogy most egyet megtartunk, szerzünk neki egy párt, és akkor két párunk lesz...

    ReplyDelete
  3. Szerintem Mangót tartsd meg!
    Meglátod, hogy ő fog téged a legjobban szeretni!
    Vagy Zselét - mert az meg egy nem mindennapi fazon lesz!
    Vagy Mogyorót, mert ő a keresztfiam.
    De most komolyan... Mangót kéne megtartani.
    Mindig a lekisebb kötődik legjobban a gazdihoz - nem véletlenül.

    Bár én is megtartottam volna Malvinkámat!
    Látod: erős voltam, pont azért, amit Signetta mond - aztán mi lett belőle? Azóta sincs több fióka, Malvinkáért meg megszakad a szívem. :-((
    Ezzel együtt Signettának igaza van, sajnos.

    ReplyDelete
  4. Igen, Mango már most másként viselkedik a kezemben mint a többiek...áááá de piszok nehéz lesz ez!!! Mire vállalkoztam? :))) Igazából nem is én...Skye miatt tettük...de nem bántam meg :)

    ReplyDelete
  5. Egyébként meg valaki kopácsolgat a fészekben!!! És nem Skye vagy Sam....

    ReplyDelete
  6. Fúr farag? :))) Nálunk az odúnak a belsejét teljesen kifaragták a gyerekek! :)

    ReplyDelete
  7. Nagyon helyes!
    Nevelj csak jó dolgos madárkákat! :-))

    ReplyDelete
  8. Még egy szavazat Mangóra :)

    ReplyDelete

Photobucket

Photobucket