Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 8, 2011

Történések

A tegnapi nap nagyon jól telt és bíztató volt :) Egész nap a laptopomon ügyködtem, így ráláttam a kalitkára és figyelhettem.
Gyorsan csak címszavakban leírom a változásokat:

* Skye nem akart kijönni
* Skye nem ordított mikor Emberapu hazajött
* Skye nem akart kijönni Emberapuhoz sem
* Skye és Sam együtt zabáltak percekig salátaleveleket, melyeket egy tányérban a kalitka aljára tettem (ilyen még nem történt, néha ettek egy tányérból a kalitka tetején, de az volt kb fél perc)
* Sam többször is majdnem párosodott :)))))) magyarán sikerült annyira közel férkőznie Skye-hoz, hogy egy hajszál választotta el attól, hogy a hátára ugorjon, és Skye ugyan nem engedte, de nem is kergette el.
* Skye egész este zabált, olyankor próbálkozott be nála Sam és volt egy olyan érzésem, hogy Skye incselkedett és nem is evett csak úgy tett, hogy aztán átsétáljon a másik etetőhöz és ott is eljátsza mindezt.
* Skye sok időt töltött a fészekben, és mondjuk 10 esetből 7-szer nem zavarta el a közelben üldögélő Sam-et, viszont ha Sam bejutott a fészekbe, akkor Skye bátran rohant utána és kikergette.

Azt hogy nem akart kijönni és Sam-mel kevésbé lett agresszív én jó jelnek tekintettem. Csakhogy ma reggelre meg volt az első tojás (nem hiszem hogy termékeny) és Skye fúriává változott. Mint megtudtam a fiú ül a fészekben nappal és a lány éjjel...de szegény Sam csak a fészek ülőbotján van megtűrve, ott sem mindig....egyszer úgy döntött megpróbál bemenni ő is, sikerült is neki...na azt a patáliát hallanotok kellett volna, azt hittem Sam-nek annyi...de nem volt semmi baja szerencsére.
Szomorú vagyok....úgy tűnik a tojás születése és Skye anyatigris természete tönkretette azt a pici ragaszkodást, ami megindult....
Van egy fórum ahol egy tenyésztő azt írta, neki is van olyan nimfa nősténye aki 24 órát ül szinte a tojásokon és csak pár falatra jön ki...de nem hiszem hogy azért, meg agresszív a férjjel és azt hiszi róla, hogy betolakodó...
Most itt tartunk, és várunk....

5 comments:

  1. Bízzunk benne, hogy Samuka majd valahogyan megoldja a problémát!
    Mást úgyse tehetünk...

    Netán ő is a sarkára áll... vagy a nimfáknál ez másképp van?
    Mert a békés és igénytelen, szelíd és alkalmazkodó kis hullámos legények bizony félelmetes macsókká tudnak változni, ha úgy találják, hogy eljött a párosodás ideje. A házsártos hárpiákból pedig szolid kis cselédlányok lesznek, akik zokszó nélkül tűrik Apuci zsarnokoskodását.
    Én egyszerűen nem ismertem rá a saját madárkáimra a fészkelések idején, annyira döbbenetes volt a változás a viselkedésükben. Szabályosan szerepet cseréltek, és Csupika megfizetett mindenért, kamatostul. Aztán a fészkelések után, mintha mi sem történt volna: játszotta tovább mindenki a saját, megszokott szerepét.

    Samukát még nem láttad "kopogtatni"?
    Mert Csupika rendszeresen ezt csinálta, sőt csinálja időnként most is: ha "kézre esik" neki Csipike, illedelmesen megkocogtatja a kis csőrével a hátát, a feneke fölött.
    Irtó jópofa!
    Tényleg, mintha kopogtatna... :-))

    Csipi persze ilyenkor, mint egy fúria: rögtön hátracsap a csőrével, aztán meg szedi a lábát és menekül onnan. De nyilván nem menekült mindig, különben nem születtek volna fiókák. :-))

    Irtó kíváncsi vagyok, mi sül ki mindebből.
    Samuka tenyésztője mit mond?

    ReplyDelete
  2. Zsófi!

    Az órádon három óra van, a kommentemhez meg azt írta a rendszer, hogy kettő.
    Melyik az igaz???

    ReplyDelete
  3. A 3 óra az igaz :)

    Nem aggódnék én semmilyen szerepcserétől, nyilván normális, de nálunk ugye az a baj, hogy Skye nem áll elég közel Samhez, rájött a fészkelés és remélem elfogadja Sam-et előbb utóbb de momentán az a legtöbb hogy megtűri a fészek előtt a boton :( Édesem most épp énekel neki befelé...ebből baj lesz mert Skye nem nagyon csípi valamiért, pedig szép hangja van :)

    Ja és hogy Skye mikor fog kijönni kakilni és enni arról lövésem sincs....nyilván ha nagyon éhes akkor kijön majd, kicsit attól tartok, hogy nem mer mert tudja, hogy akkor Sam be fog menni a fészekbe..igaz semeddig sem tart kizavarni onnan :))))
    Év elején mikor Skye egyedül tojt, naponta kétszer kivettük, hogy elvégezze amit kell...de most tényleg rábízom a természetre és csak megfigyelő maradok :)

    ReplyDelete
  4. Sam tenyésztőjével pár napja beszéltünk, ő mondta hogy ha nagyon nem tudnak meglenni és verekednek miután Skye tojt, akkor válasszuk el őket, különben meg hagyjuk őket békén :)
    Egy világos, nem vastag törölközőt tettem a kalitkára, ami beborítja az egyik oldalt és a tetejét....ezt is a tenyésztő javasolta....fényt kapnak eleget de nagyon úgy látom, hogy segít amúgy is a nyugalom megőrzésében, mert ma reggel nem tettem fel, és Skye sokkal nagyon sárkány volt...mióta visszatettem a törölközőt, nagyobb a nyugi

    ReplyDelete

Photobucket

Photobucket