Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 19, 2011

Dr. Jekyll, Mr. Hyde és a többi hír

Nem az az újság, hogy 5 tojásunk van, nem is az, hogy most már egyfolytában együtt vannak a fészekben, mármint Skye és Sam...hanem az, hogy Sam hogy megváltozott az elmúlt két napban! Bár a fészkelés kezdete óta nem szerette, ha a kalitkában matatok (ételt cserélek, tisztogatok), de megmaradt gyengéd, óvatos madárkának....többé már nem! Ha csak elsétálok a kalitka mellett, Sam mint valami fúria nekiesik a kalitka rácsainak, fúj, kapkod felém a csőrével...ha szegény Skye ott ül mellette, akkor a hisztiből neki is jut egy pár csípés a hátára...szegénykém!!
Nagyon nehéz így bármilyen segítséget nyújtanom, miközben Skye igényli az emberi figyelmet és gondoskodást. Ma este pl egyértelműen ki akart jönni, meg is tette, és percekig simogatnom kellett a nyakát. Sam persze résen volt, kijött ő is, és hajszálon múlt hogy nem landolt a nyakamban azzal a szándékkal, hogy legyilkoljon, amiért meg mertem érinteni az asszonyát.
Megértem ám, hát persze :) Csak nehéz így, mivel Skye-nak tényleg szüksége van még rám, hogy eleget egyen, igyon, kakiljon.

A tegnapi nap vicce pedig az volt, hogy Emberapu etette Skye-t tojással és répával a kalitka tetején, Sam-re meg rájött az ötperc, kimászott a kalitkából, és ráugrott Skye hátára...az a szerencsétlen meg futni kezdett, de úgy hogy Sam továbbra is a hátán ült, majdnem sírtam a nevetéstől :))))

Továbbra is veszem észre a jó változásokat...Skye ma többször beleült a vizes edénybe, fürödne akart a szentem, ami a nimfáknál nagyon is természetes fészkelés idején. Próbáltam vízpermetet spriccelni rá, de az nem jött be neki (Sam mondjuk szimpatizált vele, tárogatta nekem a szárnyait, hogy azok alá is jusson), így mikor legközelebb WC idő volt, bevittem a fürdőbe...eszméletlen pancsolást vitt véghez a mosdóban :))))

5 comments:

  1. Hát ez valami tündéri!
    Látom magam előtt Skye-t, ahogy lovagoltatja Samukát a hátán! :-))

    Hogy az uraság ennyire harcias lett, az talán annak a jele, hogy most már neki is köze van a tojásokhoz... Legalábbis én így gondolnám logikusnak. Vagy csak képzeli szegény? Nem hinném...

    Nem könnyű időszak a fészkelés, de ne aggódj: ha túl lesztek rajta, a madárkáid visszaváltoznak ugyanolyan kedves és barátságos madarakká, amilyenek előtte voltak.

    Nálunk (ha jól emlékszem) Csipi volt csak hisztis, Csupika inkább velem vigasztalódott, amikor asszonykája el volt foglalva a fészekben. De hát ugye Csipike egyedül kotlott...

    A pancsit nem csodálom: a kotlás egy lázas állapot, ilyenkor nagyon sok vízre van szükségük a madárkáknak. Zuhanyozd csak Samukát máskor is, ha szereti!

    Jaj, de édesek lehetnek!

    Azért ha kint vannak, és Emberapu is a közelben van, próbáljatok időnként egy-egy videócskát lopni róluk! Az nem olyan félelmetes, mint a fénykép, mert nem villan a vaku. Micsoda csúcsfilm lett volna például ez a lovacskázás! Csak persze az ember nem tudja előre, mikor következik valami szuper produkció. :-))

    ReplyDelete
  2. Képzeld, Zsófi: az előbb szállingózott a hó!
    Csak pár percig - de mégis... :-))

    ReplyDelete
  3. Azóta már megjártam Tónyát-Boronyát, és bizony fehér lett a kabátom! Fehér az utca is - ha piszkos fehér is...
    Havas eső - de néha közben igazi hóóóó!!!
    Most már tényleg jöhet a Jézuska! :-))

    Őszinte részvétem a napsütésért. :-((
    De még karácsonyig meggondolhatja magát!

    ReplyDelete
  4. Áh nem fogja meggondolni magát, itt nem hiszem hogy lesz hó...no de nem kaphatsz meg mindent :)

    Próbáltam video-t csinálni, de semmi jó nem sikerült, csak megzavartam vele őket...vaku nélkül is :)

    ReplyDelete
  5. Most már itt is eső esik, sajnos. :-((

    ReplyDelete

Photobucket

Photobucket