Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 9, 2011

Mai nap

Rácz Sándor válasza az imént érkezett és megerősített abban, hogy hagyjam békén a kis drágáimat.
Nehéz napunk volt...délelőtt házon kívül voltam, de miután hazaértem, világos volt számomra, hoyg Skye nem evett és nem ivott az elmúlt órákban. Este 9 felé már nagyon aggódtam, mert Sam őrizte őket a fészek mellett és attól tartottam, hogy Skye nem mer kijönni, hogy egyen és igyon, no meg kakiljon egyet. Mások tanácsai révén próbáltam Sam-et eltávolítani, de úgy megcsípett cserébe hogy vérzett az ujjam....bevallom ekkor lerogytam a földre és sírtam :( Aztán az egyik új almaággal próbáltam Samet kicsalni, de nem sikerült, végül Skye kirontott a fészekből és a karomon landolt...hatalmasat kakilt és rengeteg vizet ivott amit a kalitkát tartó asztalon szolgáltam fel neki, de aztán rohant vissza a fészekbe...ahová tettem egy nagy adag kölest és Skye szépen eszegeti is. Emberapu a tanítás és korrepetálás után este 9-kor érkezett és felhívta a tenyésztőt. Továbbra is az a tanács hogy hagyjuk őket békén. Sam ma sokat evett aztán bedugta a fejét a fészekbe, etetni akarta Skye-t a kis drága, de nem hiszem, hogy a hercegnő elfogadta...viszont kicsit később Skye elhagyta a fészket, ivott és nyújtózkodott, de a meglepi később érkezett...miután letakartam őket alváshoz, hallottam némi mozgolódást és pittyegést...naná hogy leselkedtem...Skye és Sam a legfelső etetőnél üldögélnek szorosan egymás mellett...órák óta :)

5 comments:

  1. Szegény Zsófi... Bizony, ezek nehéz idők. :-((

    De most már nyugodj bele, hogy nem tehetsz semmit az odafigyelésen kívül, hisz mindenki csak azt a tanácsot adja neked, hogy bízd a madárkákra a dolgot. Sam helyett nem győzheted meg Skye-t arról, hogy párosodnia kéne...

    Bár épp tegnap jutott eszembe, hogy én sokat magyaráztam Csipikének, amikor semmi áron nem akarta kiengedni a fészekből a már kifelé igyekvő fiacskáit, hogy nem kell őket annyira féltenie, legyen egy kicsit engedékenyebb. Úgy nézett rám, mintha értené... Talán te is próbálhatnád időnként magyarázni Skye-nak, hogy Samuka gyönyörű és jó kis madár, szereti őt, nem kell tőle félnie. Bár lehet, hogy a jelenlegi helyzet erre most éppen nem alkalmas...

    Jól tetted, hogy kölesförtöt lógattál az odúba. Ezen kívül arra figyelj, hogy mindig álljon rendelkezésre friss víz, és persze rengeteg szépia. Jó volna még valami meszes csőrkoptató is, nem tudom, nálatok lehet-e ilyet kapni. Ha minden adva van, Skye nem fog éhen pusztulni, emiatt ne aggódj !

    (Bár persze emlékszem, én is mit összepánikoltam annak idején, amikor úgy ítéltem meg, hogy Csipikém mindig éhes, mert kevés neki az, amit Csupika tud nyújtani a csőréből. Ráadásul nálunk Csupika volt az, aki NEM ENGEDTE, hogy Csipi odún kívül falatozzon: ha kijött a kis drágám, hites ura fél percen belül visszazavarta. Nagyon odavoltam én is, hogy éhen hal szegény madár... Aztán mégse halt éhen, mert igazában mindkettő tudta a dolgát - csak én nem tudtam, hogy ebben biztos lehetek.)

    Érdekes dolog ez a fehér takaró...
    Én is rég megfigyeltem (de azt hittem, csak beképzelem magamnak), hogy a madárkáim kifejezetten imádják a téli takarójukat, ami egy enyhén mintás, alapvetően fehér, hatalmas flanel lepedő. Mindig is az volt a benyomásom, hogy a fehér barlang enyhe hangulatvilágításában jobban érzik magukat, mint takaró nélkül. Ezek szerint nem is tévedtem túl nagyot... Én még ezt nem olvastam sehol, hogy nyugtatólag hat rájuk - csak a magam gyakorlatából tapasztaltam.

    Minden együttérzésem a tiéd, Zsófi - de azért EGY KICSIT próbálj meg kevésbé izgulni a madárkák miatt ! Ha így haladunk, te fogsz belebetegedni a tojásrakásba, nem Skye. Márpedig neki egy stabil és derűs támaszra van szüksége a személyedben - már csak ezért is hidd el, hogy nincs mitől kikészülnöd.
    Majd ők megoldják egymás közt a gondjaikat.
    Legrosszabb esetben terméketlenek lesznek megint a tojások - ez nem öröm, de nem is tragédia. Ne várd és ne akard olyan görcsösen a párosodást, mert Skye érzi benned a feszültséget, meg hogy valamiért nem vagy vele megelégedve, és emiatt ő is zaklatottá válik. Márpedig most e nélkül is van elég baja szegénykének.

    ReplyDelete
  2. Jaj, Zsófi - mi van mááááá???
    Igaz, nálatok még csak most kezdődik a délelőtt...
    De azért kérek híreket!

    (És még én mondom neked, hogy ne izgasd magad, hahaha!!!)

    ReplyDelete
  3. :)))))) Itt vagyok, itt vagyok.
    Egyelőre minden a régi, Skye nyilván a fészekben éjszakázott végül, mert amikor kitakartam őket ugyan kint ült, de egy hatalmas adag friss kaki volt alatta. Kaptak friss vizet, kaját, Skye kapott egy újabb kölest, amire csepegtettem búzacsíra olajat (mágikus szer tojás elakadás ellen!!!).
    A tenyésztő azt mondta naponta legalább négyszer tegyek be nekik valami friss ételt (főtt tésztát, tojást, rizst, apróra vágott vagy akár pürésített zöldségeket)
    Emlékszel írtam hogy a szépia mellett nálunk osztrigahéj van, ami tökéletes kálcium forrás, és Skye imádja, úgyhogy ezzel nem lesz gond.

    Emlékszem hogy Csupi nem engedte ki szegény Csipit enni, annyira sajnáltam!!

    ReplyDelete
  4. Na, hála Istennek.
    "No news is (are???) good news." :-))

    Bizony, Csipike szenvedései miatt nekem is sokat fájt a szívem... Aztán látod: még csak meg se viselte különösebben a fészkelés. Többen figyelmeztettek előre, hogy majd csonttá fog fogyni mindkét madárkám a fiókanevelés idején, ám ettől nem kell megijedni - hát nem volt mitől megijednem, mert az én pincurkáim bizony akkor se voltak soványak. Úgyhogy alighanem Csipike is messze járt az éhhaláltól. :-))

    Csak persze könnyen viccelődik az ember, amikor nem aktuális az aggodalom. Ha holnap fészkelni kezdenének, nyilván rögtön nem látnám ilyen viccesnek Csupika zsarnokságát.

    Drága pici tündérmadarak!!!
    Kézbesíts hatalmas puszikat tőlem mindkettőnek - és Samukának üzenem, hogy ne adja fel!

    ReplyDelete
  5. Puszik kézbesítve!!! Egyébként én is magyarázok nekik gyakran, tudom, hogy jót tesz és segíti őket, hogy fészkelés idején is tudják, én nem ellenség vagyok :)

    ReplyDelete

Photobucket

Photobucket