Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 7, 2011

A kannibál és a szarka


Egyfolytában Sam-ről regélek, pedig már a régi blogomban is akartam írni Skye elképesztő étvágyáról...nem igaz, hogy mi mindent meg nem eszik, Sam érkezése előtt többnyire velünk evett.
Ezek az ételek mind fent vannak egy listán, amit jóváhagyott a Nimfák szövetsége itt az USA-ban.
Kezdem a húsokkal...a nimfák elvileg ehetnek sovány csirkét sőt akár disznót vagy marhát is, utóbbit nem túl gyakran...hát Skye kétpofára zabálja a főtt csirkét, de legutóbb grillezett marháért mászott a számba....na azt inkább nem hagytam.
Szereti a halat, a tojást, főtt tésztát, krumplit, répát, borsót, zöldsalátát, uborkát, retket, gyümölcsök közül néha elfogad egy kis almát, kipróbálta egyszer a sárgadinnyét, de nem ízlett neki.
Ez mind OK, de rászokott arra, hogy azt lopja el a tányéromból, ami benne van...mindegy hogy az mi, volt már példa bologna-i spagettire (szósszal együtt), gombakrémlevesre (a kanalamból hörpintett), rántott csirkemájra is!!! Nyilván nem engedem, hogy rávesse magát az ilyen jellegű ember-kajákra, de néha olyan kis cseles, mire észreveszem, már fut a zsákmánnyal. Szemtelen is, pár napja fogta magát és nemes egyszerűséggel beleépett a tányéromba salátázni....természetesen egy darab saláta ott volt az asztalon külön neki....az nem kellett....hihetetlen egy nő! Itt a bizonyíték (csak a kép erejéig hagytam zabálni):

Mivel Sam is megeszi a friss ételeket, így nem tömöm külön vitaminokkal őket (más lesz, ha esetleg családot alapítanak), kálcium gyanánt van a kalitkájukban kétféle szépia, és osztrigahéj összetörve (boltban kapható) mind a ketten imádják. Néha szoktam nekik sima tojáshéjat is aprítani. Mióta Skye kedvet kapott a tojásrakáshoz, azóta búzacsíra olajat is teszek a magok közé, nagyon jó E vitamin forrás, erősíti a csontokat, jót tesz a bőrnek és segíti a tojásokat hogy ki tudjanak pottyanni :)

Sam-ről kiderült, hogy nem nimfa, hanem szarka....vagy a karórámat, vagy valamelyik gyűrűmet próbálja kivégezni, ha a közelemben van :)


9 comments:

  1. Nem tudtam, hogy a nimfák ennyi mindent ehetnek "legálisan".
    Ehhez képest a Cheerios igazán kutyafüle...
    Mindenesetre jó étvágya van a kisasszonynak - hála Istennek!

    Hanem Szarka Úrfira vigyázz nagyon!
    Ha jól látom, épp a gyűrűd kövét próbálja leszerelni...
    A gyűrű sorsa még csak hagyján - de mi lesz, ha leszedi és lenyeli a követ? Rágondolni is rossz!
    Szerintem fordítsd a követ a tenyered felé, amikor szarkaveszély van.
    Ha meg mégis szétcincálja, küldd el szegény gyűrűt Andibandinak (E-mail-ben, hahaha), mert ő ötvös, majd megjavítja. :-))

    Annyira irigyellek ezért a két madárkáért, hogy azt el se tudom mondani!
    De azért én maradok a hullámosoknál...

    ReplyDelete
  2. Jaj remélem nem tudja kiszedni a pici köveket, a jegygyűrűm a nyerő, ami egy darabból áll :))

    ReplyDelete
  3. Szia!

    Addig barangoltam a neten még rátok találtam. Sok sikert kívánok a madár családalapításhoz.

    Én a napokban néztem egy műsort, ahol egy állatorvos volt a műsorvezető. Problémás állatokon próbált segíteni. Volt egy nimfa fiúcska, akik nem ette meg a finom zöldségeket és a magokat is hanyagolta. Inkább azt ette, amit a gazdija. Leginkább chips-et és egyéb a madarak számára káros dolgot fogyasztott. A műsorvezető pedig egy nagyon egyszerű módszert ajánlott annak érdekében, hogy a madárka leszokjon a káros ételekről. Azt javasolta a gazdinak, hogy egyen a madár előtt zöldségeket és gyümölcsöket, amiket a madár is ehet. Az ilyen kézhez szoktatott madárkák pedig azt eszik, amit a gazditól látnak. Először nem hittem el. Gondoltam, hogy próbára teszem az én madaraimat. Megálltam Lóri előtt és elkezdtem eszegetni a zöldalmát, amit nem evett meg sosem. Egy darabig tényleg figyelt és érdekelte, hogy mit csinálok. Aztán amikor elég nagy volt az érdeklődés, akkor lettem elé egy kis alma darabot és vártam, hogy kikerüli majd. Ehelyett viszont majdnem az egészet megette, amit elé tettem. Gyurika pedig követte és láss csodát és ő is evett az almából.

    Azóta mi már nem csak sárgarépát, de görögdinnyét is ettünk. Pedig ezeket soha sem ették meg. De mégis működhet, amit a doki mondott.

    Ezzel csak azt akartam mondani, hogy talán a lányzó azért eszi meg ezeket a dolgokat, mert azt látta eddig tőled, hogy neki ezt „kell” ennie.

    A másik, amit észrevettem, hogy a nimfák két évesen érzik el a párosodási kort. A te lányzód kb. két éves volt, amikor az első tojások megjelentek. Nálam pedig Lóri lovagol a Gyuri hátán. Pedig alig múlt két éves. Gyuri pedig már négy és fél éves. Azonban voltunk orvosnál és szerinte mind ketten fiúk. Ő legalábbis biztosra veszi. Sőt szerintem is azok. Mivel lassan egy-másfél éve élnek együtt és még egyetlen tojás sincsen így, biztos, hogy fiúk mind a ketten. De ha nincs lány, akkor beéri azzal Lórika ami van.

    Viszont a te lányzód nagyon sokáig élt nimfa pajtás nélkül az emberek között. Nem lehetséges, hogy ő már el sem fogadja a fajtársát?!

    Viszont nagyon drukkolok, hogy mégis csak lehessenek kicsi nimfáid.

    ReplyDelete
  4. Szia :)
    Olvasgattalak titeket így ismerem Gyurit és Lórit valamennyire :)
    Nagyon érdekes amit írsz a táplálkozásról, és abszolút ezt tapasztaltam én is. Skye velünk evett mindig, és igaz hogy néha arra vágyott amit mi ettünk, de mindig ügyeltünk rá, hogy legyen számára egészséges zöldség az asztalon :)

    Én is félek attól, hogy Skye túlságosan emberekhez szokott, de Ági néni szerint nem kell aggódni, az is nagyon jó jel, hogy kapásból elfogadták egymást, nincs féltékenykedés vagy harc...hát meglátjuk :)

    ReplyDelete
  5. Szia, Kistimi!

    Én is láttam azt a filmet, amiről beszélsz.
    Mégpedig tudod, hol?
    A Grafoknál, a váróban! :-))
    Ott mindig az Animal Planet megy a tévén, ami ki van rakva egy konzolra, hogy ne unatkozzanak várakozás közben a gazdik. Egy nagyon szép, indiai kislány volt a nimfa gyerek gazdája.

    Ha Zsófi ügyel arra, hogy kizárólag olyasmit egyenek a madárkák, ami az ámerikai nimfa-szövetség szerint nem tilalmas (például milánói makaróni, hahaha), akkor szerintem nem baj, hogy változatosan étkeznek. De azért ki lehet próbálni ezt a gyümölcsevős módszert, már csak az érdekesség kedvéért is.

    ReplyDelete
  6. Zsófi, te hány éves vagy?
    Csak az "Ági néni" miatt kérdezem...
    Mert én mindeddig úgy képzeltem, hogy egy hozzám hasonló korú banya lehetsz. Lehet, hogy tévedtem??? :-))

    ReplyDelete
  7. :))) 32 vagyok...leírni is rossz hehe

    ReplyDelete
  8. Hááááát... akkor elég nagyot tévedtem. :-))
    Jó volt 32 évesnek lenni... de 42-nek is, meg 52-nek is.
    Most meg már nem adnám egy vak lóért, ha 62 lehetnék, mert akkor réges-rég itthon dagonyáznék, mint boldog nyugdíjas, és semmi el nem vonna a picinyeim élvezetétől.

    ReplyDelete
  9. Én most itthon tespedek mert várom a zöldkártyát és a munkaengedélyt, de ha nem muszáj nem akarok teljes állást vállalni, vagy jobb lenne itthonról dolgozni stb hogy ne vesszen kárba túl sok idő amit a gyerkőcökkel tölthetek :) Majd meglátjuk

    ReplyDelete

Photobucket

Photobucket