Daisypath Anniversary tickers

Monday, June 13, 2011

Hatalmi harcok :)

Hát tegnap és ma megtapasztalhattam Skye és Sam új oldalát...eddig ugyebár Sam csak követte Skye-t mindenhová, Skye meg elkerülte, viszont jól elvoltak egymás mellett. Tegnap a nagy etető tál körül kerekedett egy vita. Skye szokás szerint beleült, Sam próbált pár szem magot saját magának megszerezni, Skye meg fújt rá, és kapkodott felé a csőrével. Azt hittem Sam majd továbbáll, de nem! Kitessékelte Skye-t az etetőből :))))))

Később azt láttam, hogy Skye minden ok nélkül többször is belecsípett Sam hátába, az meg méltatlankodott persze. Nem fajult el az incselkedés szerencsére, sőt ma reggel mikor kitakartam őket, egymás mellett ültek, ugyanazon a boton :) Mikor Sam elkezdett tollászkodni, Skye megkóstolta újra Sam bóbitáját :)))))

Visszatérve az etetőre...van nekik két kisebb, de mindketten a nagyot részesítik előnyben. Ezzel csak az a baj, hogy Skye úgy eszik, mint egy malac, és kitúrja a magok nagyját, miközben tehénkedik a tálban...egyfolytában takarítok. Talán jobb lenne, még több kicsi tál szerteszét a kalitkában??? (Nem a takarítás miatt aggódok ám, de a kihajigált magokat nyilván nem teszem vissza, hiszen a földön landolnak, és ez pazarlás)


10 comments:

  1. Hááát, Zsófikám... a papagáj sajnos úgy van kitalálva, hogy pazarol. :-))
    Ez ellen nem sokat tehetsz: ha nagyon zavar, tarts kutyát a nimfák helyett.
    Az garantáltan nem pazarol, sőt még spájzol is. :-))

    Amúgy megkérdezném, csak úgy csöndesen: a természetben szerinted honnan szedegetik föl a magokat a madárkák? Csak nem a piszkos földről??? Lehetséges, hogy az még a te padlódnál is kevésbé higiénikus?
    A madarak meg túlélik... Még ilyet!

    Na jó... nem azt mondom, hogy összesöpört magokkal etesd őket - de ha például túl sok már odalent a magocska, meg lehet próbálni lerakni a két kis szárnyas porszívót. Hátha föltakarítanak maguk után... :-))

    A papagáj az eredeti élőhelyén nagy bőséghez van szokva, és igenis pazarlóan eszik, válogat a magok között. Közben a csőrével dobálja őket szanaszét - ez teljesen normális és szokványos viselkedés. Azért nem is jó (sok más egyéb mellett) a csőrös etető, mert abban nem tud csapkodni a csőrével, és úgy már nem is esik jól neki a hami.

    Mindenesetre a tálkát nem kéne a kalitka tetején tárolni, mert onnan tényleg teleszórják az egész szobát a finomságaikkal. Szoktasd őket vissza a kalitkába: ott egyenek, akkor mindjárt kisebb lesz a kosz és kevesebbet kell takarítanod utánuk.

    Abban viszont ne is reménykedj, hogy az eleségen valaha is meg fognak osztozni! :-)) Akárhány edénykét teszel be nekik, Skye-nak mindig az fog kelleni, amiből Samuka eszik. Valamilyen csoda folytán azonban végül mégse halnak éhen a hímek, úgyhogy azért megoldják ők egymás között ezt a problémát.

    Lehet, hogy Samuka már érzi, hogy közeleg az ő ideje?
    Bár nem tudom, a nimfáknál ez hogy van - de nálunk Csupika mindig csak akkor nagy legény, ha fészkeléshez készülődnek.

    ReplyDelete
  2. Ez a tál belül van, nem az amiből a friss kajákat eszik :)
    És nem az a baj, hogy válogat, hanem hogy belemászik a tálba, aztán kiugrik, visszaugrik stb, tehát ez nem is kaplcsolódik az evéshez, de nem fogalmaztam jól a bejegyzésben, félreérthető volt :)))) Nem a csőrével hajigál, hanem a lábával :DDD

    ReplyDelete
  3. Erre ezt tudom válaszolni:

    http://csip-csup.freeblog.hu/archives/2006/11/28/HETFO_ESTE/

    Nincs új a nap alatt. :-))

    ReplyDelete
  4. HÁHÁ :DDDDD
    Skye nem direkt csinálja, csak egyszerűen ennyire szeles, azt hiszem ez a legjobb szó rá :))))

    ReplyDelete
  5. Hát miután megpróbálkoztam a kisebb etetőkkel, rájöttem, hogy mégis a nagy a kényelmes...Skye meg legyen szeles, nem számít :)

    ReplyDelete
  6. Na tessék, Zsófi: igazában az alábbi mesét szerettem volna belinkelni neked már tegnap is, csak a másikat dobta ki a kereső (amire nem is emlékeztem), és azt is megfelelőnek ítéltem a témához. Most azonban megtaláltam azt, amit eredetileg akartam:

    http://csip-csup.freeblog.hu/archives/2006/12/30/SZEGENY_KIS_EHEZOK/

    Skye Kisasszony terpeszkedős táplálkozásáról sürgősen kérek videót!!!! :-))

    ReplyDelete
  7. Szép kis mutatványok :)))))

    Viszont jöttem tanácsot is kérni...madárkáim megesznek sokféle friss zöldséget, húst, tojást, de csak pár falatot fogyasztanak, aztán otthagyják, szerintem egyszerűen nem éhesek...mit csinálok rosszul? A magokat csak nem vehetem el fél napra

    ReplyDelete
  8. Semmit se csinálsz rosszul.
    A nimfa - méretéhez képest - meglepően keveset eszik. Állítólag...
    Olvasd csak el:

    http://www.haziallat.hu/madar/diszmadarak/nimfapapagaj-nimfa-papagaj/1710/

    (Utána meg veregess vállon, hogy ELSŐ NEKIFUTÁSRA megtaláltam a keresett cikket!)

    ReplyDelete
  9. Vállon vagy veregetve, köszönöm :))))
    Szóval míg a hullámos simán bezabál egy darab almát, addig a nimfától ezt ne várjuk

    Különben Sam többet eszik, Skye meg inkább ahhoz van szokva, hogy a mi asztalunkon randalírozik, ötvözni fogom a kettőt...velünk fognak enni, mégis külön :)

    ReplyDelete
  10. Hááááát... igencsak sárgabarack méretű lenne az az alma, amit a hullámos simán bekebelez. :-))
    Mégpedig a kisebbik fajtából.
    Az egy dolog, hogy a Mami telerakja nekik a másfél decis etetőt almával - de a madárkák ebből kábé egy teás kanálra valót falnak föl.
    Most éppen úgy tűnik, hogy azt is rosszul teszik...
    Szaladj csak és tájékozódj a mai eseményekről!
    Én meg szaladok a kádba... de később majd még jövök.

    ReplyDelete

Photobucket

Photobucket