Daisypath Anniversary tickers

Saturday, June 11, 2011

Vedlés


Mielőtt Sam megérkezett, Skye elkezdte hullajtani a szárnytollait, nőnek is szépen az újak. Most a bóbitája hullik, ezeket a tollakat imádom a legjobban, olyan kis aranyosak :))))
Az első vedléseket Skye nehezen viselte, sokat kiabált, ideges volt. Most ezt nem veszem észre rajta, pedig elszokott a vedléstől, karácsony óta (mikor tojni kezdett) nem vedlett...mostanáig. Azért biztosan befolyásolja a hangulatát, igaz a mai napot nem tudom megítélni, házon kívül voltunk. Hiányoztak a madarak, és mi is nekik :) Most itt ülnek mellettem (illetve Skye , mert Sam csak úgy van megtűrve, ha a szófa melletti asztalon ücsörög, amit a szófa karfája elválaszt Skye-tól), felborzolt arcocskával csikorgatják a csőreiket, ami szundit jelent :)

2 comments:

  1. Én azt olvastam valahol, hogy a csőrcsikorgatás nem (csak) szundit jelent, hanem a tökéletes elégedettség állapotát. Vagyis a madárkáknál ez a dorombolás. :-)) Mindenesetre tény, hogy én is csak esténként hallom - úgyhogy talán mégis neked van igazad.

    Ez az elválasztó karfa nagyon érdekes...
    Hetek, sőt hónapok óta készülök erről írni (a képeket hozzá mát réges-rég ki is válogattam), aztán valahogy mindig elmarad. Most már a jövő heti őrületben biztos nem kerül rá sor, de ha közbe nem jön valami egyéb sürgős mondanivaló (meg ha el nem felejtem), ez lesz a következő mese témája.
    Ugyanis Csipike is ragaszkodik ahhoz, mégpedig szigorúan, hogy mindig legyen valami jelképes választóvonal Csupi és közte. Ahol ilyen nincs, ott nem tűri meg Csupikát maga mellett. Azt hittem, ez csak az ő egyéni rigolyája - de ezek szerint nem biztos.

    Irtó érdekes dolgokat művelnek ezek a madárkák...
    Ha lenne elég időnk folyton figyelni őket, alighanem csodákat tapasztalnánk, és nagyon sok mindent tanulhatnánk róluk. Főleg így, hogy a világ két végén is teljesen azonos dolgokat figyelhetünk meg a viselkedésükben.

    ReplyDelete
  2. Valahol mindkettő logikus :) Ha nem éreznék elégedettnek magukat akkor nem lenne kedvük szundizni sem :)))

    Tényleg érdekes az elválasztás, úgy látszik ez több papagájfélére is jellemző, vagy nem tudom :)

    ReplyDelete

Photobucket

Photobucket